לקראת שביתה: עובדי משרד החוץ יפתחו בעיצומים

איתי גדסי No Comments on לקראת שביתה: עובדי משרד החוץ יפתחו בעיצומים

אחרי חודשים ארוכים של הקפאת סכסוך העבודה החריף במשרד החוץ לטובת ניהול משא ומתן, התכנסו הבוקר עובדי משרד החוץ והתעדכנו מחברי ועד העובדים על "קיפאון וסחבת" שנוקט לטענתם משרד האוצר. העובדים הצביעו על חזרה מיידית לסכסוך העבודה והסמיכו את הוועד לנקוט עיצומים במשרד עד לשביתה מלאה

משרד החוץ
משרד החוץ צילום: Yonatan Sindel/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

רגע לפני חופשות הקיץ – משרד החוץ בדרך חזרה לעיצומים עד כדי שביתה מלאה. בתום אסיפת עובדים סוערת שהתקיימה הבוקר (שני), אחד המשרדים החשובים ביותר לתפקוד המדיני של ישראל ולשירות האזרחים בחו"ל מאיים לשוב לאווירת הכאוס ששלטה בו בתקופת הממשלה הקודמת. זאת למרות פעילות נחושה של שר החוץ אלי כהן מול משרד האוצר והנציבות.

לטענתם עובדי המשרד, הם סובלים במשך שנים משחיקה קשה בתנאי השכר והשירות שלהם ומהפרת הסכמי השכר שנחתמו עמם בעבר. בתחילה נראה היה כי המו"מ יסתיים כבר לפני חודשים, אך לטענת העובדים המגעים תקועים בגלל סחבת של משרד האוצר ופתרון לא נראה באופק.

מאז נכנס שר החוץ אלי כהן לתפקידו, התנהלו מגעים ברוח טובה בין העובדים להנהלה ואף נרשמה התקדמות משמעותית בסוגיות מרכזיות. בהרמת הכוסית במשרד לרגל חג הפסח, הודיע שר החוץ אלי כהן על הקצאת 55 מיליון ₪ מתקציב המשרד לטובת ההסכם. בוועד העובדים גילו סבלנות לתהליך, שנמשך חודשים ארוכים, אולם באחרונה התברר לטענתם כי גורמים במשרד האוצר תוקעים את התהליך ומונעים הגעה להסכם. בוועד העובדים מאשימים את אותם גורמים במשרד האוצר ברצון להכשיל את השיחות ובמסמוס הלכה למעשה של ההבנות המרכזיות שכבר הושגו.

מוועד עובדי משרד החוץ נמסר בתגובה: "זהו עת למעשים ולא לדיבורים. ההחלטות שהתקבלו באסיפת העובדים מחייבות את וועד העובדים ואנו נפעל בהתאם למחויבות שלנו כלפי עובדי משרד החוץ. אנו בפתחם של עיצומים וחלילה שביתה במשרד, שיכולים להימנע אם יתעשתו כלל הגורמים הרלוונטיים שאמורים להיות חתומים על ההסדר. נזכיר כי אנו דורשים את הפסקת ההעסקה הפוגענית במשרד ושחיקת זכויות העובדים העומדים בחזית העשייה הדיפלומטית וממלאים את תפקידם במסירות רבה. לא נוכל להחריש עוד מול הפגיעה המתמשכת. על כל המעורבים והנושאים באחריות הישירה והעקיפה לשים סוף לסחבת ולפתור את המשבר".



0 תגובות